6 Nisan 2009 Pazartesi

INSAN YETISTIRMEK..

INSAN YETISTIRMEK..

Kimden: HATICE YILDIZ

Konu: INSAN YETISTIRMEK

INSAN YETISTIRMEK..

Rus-Japon savasinin meshur komutanlarindan Amiral Togo, kanli savas sonrasi ulkesine dondugunde, bir kahramana yakisir sekilde karsilanmis. Tum ulke yonetiminin katildigi karsilama sonrasinda, Amiral Togo’nun serefine verilen yemek programinin ardindan Basbakan ayaga kalkmis ve “Sayin Amiralim! Sizin bu ulke icin yapmis oldugunuz kahramanliklari, savas meydanlarindaki emeginizi bu topraklarda yasayan hic kimse unutmayacak. Millet olarak size cok sey borcluyuz. Kanli savas meydanlarinda gostermis oldugunuz fedakârliklarin karsiligini size odememiz mumkun degil. Su andan itibaren isterseniz emekli olup aileniz ve sevdiklerinizle birlikte,
kalan zamaninizi degerlendirin. Isterseniz kaymakamlik, valilik, milletvekilligi,
bakanlik veya herhangi bir mevkide talip olacaginiz her kapiyi size acmaya haziriz'' demis. Basbakan konusmasini bitirince herkes Amiral Togo’ya yonelmis.
Oturdugu yerden ayaga kalkan Amiral, tum misafirleri suzdukten sonra agir agir konusmaya baslamis.
“Sayin Basbakanim, sevgili konuklar! Tarafima gostermis oldugunuz ilgi icin hepinize tesekkur ediyorum. Evet, cok yogun ve yorucu savas meydanlarinda askerlerimle beraber buyuk zaferler elde etmis olmanin mutlulugunu ben de yasiyorum. Bana layik gordugunuz tum makam ve mevkiler icin hepinize tesekkur ediyorum. Ancak ben bu makamlarin hic birisine talip olmayacagim. O kanli savas meydanlarinda fark ettigim bir gercek var. Hicbir savas ‘İnsan yetistirme’ savasindan daha onemli degil. Meydanlardaki savaslari kazanmak isteyen milletler once ‘İnsan yetistirme savasini’ kazanmak zorundalar. Insan yetistirme savasinin komutanlari ‘ogretmenlerdir’.
Bana bir odul vermek istiyorsaniz, beni ulkemin herhangi bir kosesinde, herhangi bir okuluna ogretmen olarak gorevlendirin. Omrumun kalan yillarini o sekilde gecirmek, benim sizden tek istegim olacak.'

..


..

Hiç yorum yok: